Izgradnja ceste D-403 koja će povezivati Zagrebačku obalu i riječku zaobilaznicu sve je bliže svojoj realizaciji. Jučer je odabran konzorcij koji će izvoditi radove na ovoj prometnici, od velike važnosti kako za riječku luku tako i za sam grad Rijeku.
“Ova prometnica je važna prije svega zbog konkurentnosti riječke luke s obzirom da novi terminal na Zagrebačkoj obali povezuje direktno sa autocestom ali je važna i za građane, s obzirom da postoji i spoj na Zvonimirovu ulicu tako da će ta cesta predstavljati pravi zapadni ulaz ili izlaz iz Rijeke”- naglasio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Konzorcij koji je s ponudom od 456 milijuna kuna pobijedio na natječaju sastavljen je od građevinskih poduzeća iz Hrvatske, Slovenije te BiH.
“Protiv odluke o odabiru radova može se izjavit žalba u roku od 10 dana, no ukoliko do žalbe ne dođe, možemo reći da će zajednica ponuditelja biti uvedena u posao tijekom mjeseca lipnja”- naglasio je Josip Škorić, član Uprave Hrvatskih cesta.
Izgradnjom ove dionice Luka Rijeka će se na najkraći mogući način uključiti u mrežu europskih autocesta. Financiranje je osigurano iz EU sredstava, a budući da je vrijednost projekta pola milijarde kuna, ova cesta duljine 3 kilometra najskuplja je u Hrvatskoj. No, ne bez razloga.
“Moram istaknuti da se radi o vrlo složenoj prometnici s velikim brojem objekata od kojih bih istaknuo tunel Podmurvice, dva vijadukta Piopi i Mlaka te željeznički podvožnjak”- objasnio je Škorić.
Prometnica će biti trotračna i omogućit će da teška vozila koja napuštaju terminal prilikom uspona ne usporavaju promet. Ulogu svojevrsne poprečne veze prometnica će dobiti zbog svog spoja na Zvonimirovu ulicu, naglašava Danijel Frka, direktor Sektora prometa u Rijeka prometu.
“Ona će omogućiti da se jedan dio prometa koji se sada odvija tranzitno kroz grad Rijeku kroz prvi i drugi prometni koridor, dakle uzduž poteza istok – zapad, na neki način izmakne iz samog centra grada tako da ćete obilaznicom izuzetno lako i brzo moći doći u zapadni dio grada. Radovi na izgradnji ne bi trebali bitnije utjecati na normalno odvijanje prometa, posebice na čvoru Škurinje, gdje će priključak biti relativno jednostavan”, objasnio je Frka.
Riječ je o jednom od najvećih projekata Hrvatskih cesta unatrag nekoliko godina, a ukoliko ne bude odgoda, okončan će biti krajem 2022. godine odnosno najkasnije početkom 2023. godine.