Nakon 20 godina u Riječkoj luci promet premašio 6 milijuna tona
2008. godina za riječku je luku još jedna rekordna godina. Ukupni promet premašio je 6 milijuna tona što je u odnosu na lani 7% povećanje. Posljednji put takav je rezultat zabilježen sredinom osamdesetih godina, često nazivanih zlatnim godinama luke.
No, Luka je tada imala 5 i pol tisuća zaposlenih, a danas njih 970. Osim po najvećem ukupnom teretu, lanjska će godina ostati upamćena i po najvećem kontejnerskom prometu u povijesti riječke Luke sa 169 000 kontejnerskih jedinica.
– Od kada je Croatia line Jugolinija bila jedan od najvećih kontejnerskih operatera u svijetu promet je bio 52 tisuće TEU-a. Onda smo izvršili jednu dokapitalizaciju, tu se zahvaljujem Vladi RH koja je prepoznala taj problem, sa prostorom Škrljeva znači u kapital je ušlo 300 milijuna kuna – objašnjava predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa.
Osim toga, u godini za nama nagodbom je riješen spor s Gradom Rijekom oko parkirališta Delta i plaćanja komunalne naknade. Lani su ispunjene i sve obveze iz kolektivnog ugovora. Plaća je narasla 6%, tako da je plaća lučkog radnika 10% veća od prosječne plaće u RH. Vukorepa je zadovoljan i financijama, kaže kako će konsolidirana dobit za 2008. iznositi nešto više od 4 milijuna kuna. U posljednjih 6 godina Luka je uprihodovala milijardu i 300 milijuna kuna. Na pitanje kakvu 2009. očekuje, Vukorepa kaže kako će tek nakon prva tri mjeseca biti vidljivo kakve je posljedice svjetska kriza ostavila na lučki promet. Iako se još nije razmatralo smanjenje broja radnika, iz Uprave poručuju kako to nije isključeno, a prvi će, ako promet bude u opadanju, na udaru biti radnici s ugovorom na određeno vrijeme, njih 70.
– Mi ne želimo plakati, mi ćemo se borit za svaku tonu tereta, istovremeno tražimo i od socijalnih partnera da imaju razumijevanja da ne bismo firmu opteretili sa nekim dodatnim financijskim opterećenjima u 2009. godini – kaže Vukorepa.
Unatoč svjetskoj krizi, u Luci nastavljaju investicijski ciklus obnove mobilne mehanizacije, a slično je i s Lučkom upravom koja je u vrijeme najveće krize krajem listopada dobila zajam Svjetske banke od 90 milijuna eura za nastavak projekta Rijeka Gateway.