OGLAS

Filozofski fakultet pokreće novi poslijediplomski studij Medijska pismenost

Konferencijom o važnosti medijske pismenosti u vremenu društvenih mreža i umjetne inteligencije na Sveučilištu u Rijeci obilježen je završetak šestih Dana medijske pismenosti, koje organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF. Tom prilikom predstavljen je i nov poslijediplomski specijalistički studij koji će uskoro primiti prve studente na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci.

„Mediji imaju izrazito važnu javnu ulogu, pa onda i naglašenu javnu odgovornost. Medijska pismenost i obrazovanje za nju su stoga od iznimnog značenja, posebno u današnje vrijeme kada društvene mreže preuzimaju ulogu primarnog izvora informacija. Brz razvoj umjetne inteligencije, koja već danas pruža neslućene mogućnosti obrade i prezentacije golemih količina podataka, ali i, ako se neodgovorno koristi, mogućnost manipulacije informacijama i konzumentima (dez)informacija, još jače naglašava potrebu za strukturiranim pristupom razvoju kompetencija na području odgovorne medijske pismenosti. Uloga Agencije za elektroničke medije u suradnji s akademskom zajednicom (u čemu Sveučilište u Rijeci, kao otvorena, dinamična i javno odgovorna institucija snažno integrirana u zajednicu u kojoj djeluje, ali i u europske politike, može i želi svojim znanstvenim kapacitetima i znanjima pružiti svesrdnu pomoć) tu je nezamjenjiva. Današnji skup koji Sveučilište ugošćuje, ali i aktivnosti našeg Fakulteta informatike i digitalnih tehnologija, koji se sustavno bavi ovom problematikom, kao i Filozofskog fakulteta, koji pokreće Specijalistički poslijediplomski studij medijske pismenosti, naš su doprinos tim zajedničkim nastojanjima”, rekao je prof. dr. sc. Saša Zelenika, prorektor za strateške projekte Sveučilišta u Rijeci.

„Suvremeni mediji pred nas donose nove izazove a Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci odlučio je odgovoriti na te izazove pokretanjem Specijalističkog poslijediplomskog studija medijske pismenosti od sljedeće akademske godine. Studij u koncepcijskom smislu nudi teorijski pogled na društvene i kulturne dimenzije digitalnih medija, kritički i analitički pristup digitalnim sadržajima, ali i kreativnu praksu razvijanja novih digitalnih sadržaja. Ova se specijalizacija stoga može skladno nadograditi na čitav niz profesija – od nastavničke do novinarske; od PR-a do upravljanja – te unaprijediti radne učinke zaposlenih djelatnika u raznolikim sektorima“, kazala je doc. dr. sc. Cecilija Jurčić Katunar s Filozofskog fakulteta u Rijeci.