Treći maj bez posla, sudbina riječkog brodogradilišta i dalje neizvjesna
Riječko Brodogradilište u 2013. je ušlo s gotovo praznom knjigom narudžbi. Posla u 3. maju nema, kao ni vijesti o privatizaciji, o kojoj, osim razočaranih radnika, nitko ne želi ni razgovarati. Uprava 3. maja za medije će biti raspoložena kroz desetak dana, resorno Ministarstvo šuti, kupac, Uljanik, smatra da je za izjave prerano, a struka se u proricanje sudbine riječkog škvera ne želi upuštati. Za medije su početkom godine odluke raspoloženi samo sindikalisti i radnici. “Sadašnja situacija je katastrofa. Evo, nemamo posla, ljudi rade što rade, nešto malo na prvom navozu, završava se ovaj zadnji asfalt carrier”, opisuje trenutačnu situaciju predsjednik Radničkog vijeća BI 3. maja David Bregovac. Na brojne probleme imuni nisu ni radnici, od kojih je tek dio dobio božićnice. Vatrogasno rješenje su ugovorene barže, koje će u veljači zaposliti tek dio brodogradilišta. “To je preživljavanje, to nije nekakav rad, ali dobro je i to, ako nema nekog posla. Nadamo se da će se nešto desiti, čekamo tu privatizaciju s Uljanikom”, dodaje Bregovac. “Za privatizaciju mi u sindikatima govorimo već dugo da je to loše rješenje, ne samo za 3. maj, nego za cijelu hrvatsku brodogradnju. To nam je u međuvremenu, a to već pet godina traje, oduzelo naručitelje”, smatra predsjednik Sindikata BI 3. maj Željko Maričić. Uljanik je rješenje samo za dio 3. maja, što postavlja brojna druga pitanja, tvrdi Maričić. Čeka se 15. siječnja i sastanak u Ministarstvu, nakon kojeg bi se trebao znati i poneki odgovor.