Do 2017. godine nova željeznička mreža u Rijeci i okolici
Željeznički promet ekološki i ekonomski je daleko isplativiji od cestovnog pa i Rijeku po tom pitanju čeka bolja bolja budućnost. Najavljen je, naime, niz projekata u gradnji željezničke infrastrukture u Rijeci i okolici. Riječ je o nizu većih i međusobno povezanih projekata koji će, kako je planirano, biti realizirani do 2017. godine: izgradnja terminala na Brajdici, terminala na Zagrebačkoj obali, ali i izgradnja novog autobusnog kolodvora i, posljedično, preregulacija prometa središtem grada što uključuje i podzemnu prometnicu od Mlake do novog kolodvora. Građanima će, međutim, vjerojatno biti najznačajnijna gradnja novih kolosijeka do Škrljeva s jedne, odnosno Jurdana sa zapadne strane. “Gradske željezničke stanice već su predviđene prostornom dokumentacijom”, rekao je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. Gradnja dvostrukog kolosjeka podrazumijeva i veće zahvate u središtu grada kojem će dijelom biti izmijenjen izgled. Kako ističe predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura, Darko Peričić, željeznica je jedan od prioriteta državne vlasti, a nizinska pruga od granice s Mađarskom do Rijeke i rješavanje infrastrukture u Rijeci primarni je zadatak. HŽ već sljedeće godine starta s rekonstrukcijom teretnog kolodvora na Brajdici u što će biti utrošeno oko 100 milijuna kuna, potom slijede radovi na Zagrebačkoj obali te na putničkom kolodvoru. Do kraja godine, pak, bit će dovršeni radovi na izmjeni sustava elektrovuče. Za kraj, recimo da će završetkom svih radova u Rijeci biti zatvorena pruga kroz samo središte grada, ona kojom riječkom obalom mili popularni najsporiji vlak.