Riječka tvrtka po prvi puta među 20 najatraktivnijih poslodavaca u Hrvatskoj

 

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva sedamnaesto po redu istraživanje* o poslodavcima prvog izbora, koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2020. i 2021. godine sudjelovalo je gotovo 20.000 ispitanika.

Na samom tronu, baš kao i na zapadu, ništa novo. Dvanaestu godinu najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s 16,56% bodova. Na drugo mjesto vratio se LIDL d.o.o. s 5,67% bodova, a na treće MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. s 4,55% boda. Najbolje rangirana domaća tvrtka je Rimac Automobili d.o.o., koja se i ove godine nalazi na četvrtom mjestu s 4,42% boda.

 

Poredak poslodavaca prvog izbora je sljedeći:

 

Rb

Ime poslodavca

Postotak bodova

1

dm-drogerie markt d.o.o.

16,56%

2

LIDL d.o.o.

5,67%

3

MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o.

4,55%

4

Rimac Automobili d.o.o.

4,42%

5

Atlantic Grupa d.d.

2,87%

6

HEP d.d.

1,86%

7

Kaufland Hrvatska k.d.

1,54%

8

PLIVA Hrvatska d.o.o.

1,49%

9

INA - Industrija nafte d.d.

1,45%

10

Infobip d.o.o

1,44%

11

Hrvatski telekom d.d.

1,38%

12

Fortenova Grupa

1,29%

13

BIPA

1,25%

14

Valamar

0,90%

15

Zagrebački Holding

0,79%

16

Pevex d.d.

0,73%

17

COCA-COLA HBC HRVATSKA d.o.o.

0,71%

18

JADRAN - GALENSKI LABORATORIJ d. d.

0,64%

19

Ericsson Nikola Tesla d.d.

0,63%

20

A1 Hrvatska d.o.o.

0,62%

 

 

Ove su se godine po prvi puta među 20 najatraktivnijih poslodavaca našli Pevex d.d. te JADRAN - GALENSKI LABORATORIJ d.d.

U nesigurnim vremenima, sigurnost radnog mjesta je najvažnija

Za razliku od prošle godine kada su harmonični odnosi na radnom mjestu bili najvažniji faktor prilikom vrednovanja stupnja atraktivnosti određenog poslodavca, ovog puta je najviše „presudnih“ glasova dobila sigurnost radnog mjesta (40%). Harmonični odnosi na radnom kliznuli su na drugo mjesto (za 39% ispitanika je ovo presudan razlog atraktivnosti), dok se na trećoj poziciji, baš kao i lani, nalazi socijalna odgovornost poslodavca (36%).

Unatoč uvriježenom mišljenju da je iznos plaće najvažniji razlog naše želje za radom kod određenog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, visina plaće i ostale materijalne beneficije presudan su faktor atraktivnosti za 29% ispitanika, što je dovoljno za tek sedmo mjesto popisa faktora atraktivnosti poslodavca.

 

Konkretnije, sudionicima istraživanja kojima su dm-drogerie markt d.o.o.. LIDL d.o.o. i MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. poslodavci prvog izbora, presudna je sigurnost radnog mjesta koje te tvrtke pružaju zaposlenicima.

Tvrtka Rimac Automobili d.o.o. je atraktivna ponajprije radi harmoničnih odnosa na radnom mjestu, dok je Atlantic Grupa d.d. poželjan poslodavac zbog kombinacije navedenih faktora (harmoničnih odnosa i sigurnosti radnog mjesta).

Raspodjela top poslodavaca po spolu, dobi, radnom statusu, obrazovanju i regiji

I muškarci i žene najpoželjnijim poslodavcem smatraju dm-drogerie markt d.o.o., s razlikom da je ova tvrtka znatno atraktivnija ženama (21,2%) nego muškarcima (8,2%).

Ako nastavimo usporedbu atraktivnosti tvrtki ovisno o spolu ispitanika, otkrivamo kako je ženama na drugom mjestu LIDL d.o.o., a na trećem MÜLLER trgovina Zagreb d.o.o., koja se muškarcima nalazi tek na osmom mjestu. Na drugom mjestu liste najpoželjnijih tvrtki prema odabiru muškaraca nalazi se kompanija Rimac Automobili d.o.o., a na trećem LIDL d.o.o.

Također, tvrtke BIPA i Kaufland nalaze se na popisu top 10 najatraktivnijih poslodavaca prema mišljenju žena, ali ne i muškaraca. S druge strane, muškarci su među deset najpoželjnijih poslodavaca uvrstili Hrvatski telekom te INU, dvije kompanije koje se nalaze nešto niže na listama kreiranim od strane žena.

Neovisno o stupnju obrazovanja ispitanika, tvrtka dm-drogerie markt je najpoželjniji poslodavac. No, ako krenemo dalje niz listu, primjećujemo da postoje razlike u rangiranju poslodavaca ovisno o stupnju obrazovanja sudionika istraživanja. Tako su ispitanici sa srednjom stručnom spremom na drugo mjesto svoje liste stavili LIDL d.o.o., dok se na istoj poziciji liste kreirane od strane osoba s visokom i srednjom stručnom spremom pozicionirala tvrtka Rimac Automobili d.o.o.

Gledajući prema radnom statusu, dm-drogerie markt je poslodavac prvog izbora za sve skupine ispitanika. Drugo mjesto među zaposlenima te onima koji se još uvijek školuju zauzima Rimac Automobili, dok nezaposleni ispitanici na drugo mjesto većinom biraju  LIDL d.o.o.

 

Nezaposleni i oni koji se i dalje školuju su na treće mjesto popisa najpoželjnijih poslodavaca postavili MÜLLER d.o.o, a zaposleni ispitanici LIDL d.o.o.

Među ispitanicima svih dobnih skupina gotovo da i nema razlike kad je riječ o poslodavcima prvog i drugog izbora – to su dm-drogerie markt te LIDL.

Najmlađi ispitanici su na treće mjesto svojih lista izabrali tvrtku Rimac Automobili, dok kod stariji sudionika istraživanja treće mjesto zauzima Müller trgovina Zagreb.

Od zanimljivosti možemo istaknuti kako tvrtka Infobip zauzima visoko 6. mjesto popisa atraktivnih poslodavaca među mladima do 32 godine, kao i 9. mjesto među ljudima u dobi od 33 do 43 godine, dok se ista tvrtka ne nalazi u top 10 prema mišljenju osoba starijih od 44 godine.

Također, ispitanici stariji od 44 godine su na svoj popis top 10 atraktivnih poslodavaca uvrstili Zagrebački Holding, tvrtku koju ne nalazimo na listama drugih skupina ispitanika.

I kada je u pitanju regija iz koje dolaze ispitanici, dm-drogerie markt suvereno zauzima prvo mjesto, dok se na drugom, odnosno trećem mjestu u pravilu izmjenjuju LIDL, MÜLLER trgovina Zagreb d.o.o. i Rimac Automobili.

Zagreb i Zagrebačka županija

Građani Zagreba i okolice su na drugo, odnosno treće mjesto svojih lista postavili tvrtku Rimac Automobili i LIDL, iza kojih slijede na MÜLLER trgovina Zagreb d.o.o.i Atlantic Grupa. U top deset ušle su i tvrtke INFOBIP i Zagrebački Holding d.o.o.

Dalmacija

Za ispitanike iz Dalmacije, osim vodećeg dm-a, najpoželjniji poslodavci su MÜLLER i LIDL. U top deset u Dalmaciji ušao je i Trgovački lanac Tommy i to na peto mjesto.

 

 

Istra i Kvarner

Iza neprikosnovenog vodećeg trojca (dm, LIDL, MÜLLER), stanovnici ovih regija kao najpoželjnije poslodavce navode Jadran Galenski Laboratorij (4. mjesto) i Valamar (6. mjesto). Uz Zagreb, Infobip se nalazi među top deset poslodavaca još samo u Istri.

Sjeverna Hrvatska

Za stanovnike Sjeverne Hrvatske na vrhu liste najpoželjnijih se uz dm nalaze LIDL i Rimac Automobili. U top deset poslodavaca ušli su Kaufland i Fortenova Grupa.

Središnja Hrvatska

Baš kao i u ostatku Hrvatske, vrh liste najpoželjnijih poslodavaca drže njemački trgovački lanci i Rimac Automobili. Na popisu za središnju Hrvatsku našla se i Podravka, tvrtka koje nema u top deset poslodavaca u drugim regijama.

Istočna Hrvatska

Prema mišljenju stanovnika Istočne Hrvatske, najatraktivniji poslodavci su dm, LIDL d.o.o., MÜLLER i HEP d.d. 

 

Građani koji rade za svog poslodavca prvog izbora lojalniji su zaposlenici

Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 18% ispitanika, što predstavlja pad od 3% u odnosu na prošlu godinu.

Svega 11% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 53% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih 58% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 11% uopće ne razmišlja o promjeni.

 

O istraživanju:

Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je MojPosao (www.Moj-Posao.net) na uzorku od više od 19.000 ispitanika tijekom kraja 2020. i početka 2021. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini sedamnaestu godinu za redom.

Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.

Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.

S ponuđenih osam razloga atraktivnosti i ocjenama: 0 - nemam mišljenje o tome, 1 - nevažan razlog, 2 - malo važan razlog, 3 - važan razlog, 4 - vrlo važan razlog, 5 - presudan faktor ispitanici su ocjenjivali svaki od razloga atraktivnosti poslodavca kojeg su naveli kao poslodavca svog prvog izbora.

 

Kategorija