NARANČASTO PORINUĆE U 3. MAJU

Najveći brod koji je 3. maj izgradio od osamostaljenja Hrvatske uplovio je danas u more

Najveći brod koji je 3. maj izgradio od osamostaljenja Hrvatske uplovio je danas u more

Najveći brod koji je 3. maj izgradio od osamostaljenja Hrvatske uplovio je danas u more. Brod za prijevoz automobila i kamiona dug je 176 metara, širok 31, a impresivna je i njegova visina od 31 metra.
Nosač automobila i kamiona prvi je od tri takva broda koje riječko brodogradilište radi za Njemačku tvrtku NSC. Bilo je to, ujedno, i prvo porinuće 3. maja u ovoj godini.
– Za nas je ovaj brod tehnološki izazov s obzirom da ovaj posao za naše brodogradilište predstavlja iskorak u proizvodnom programu i novu proizvodnu liniju koja označava jedan lagan odmak bez dosadašnjeg stanja kad smo najvećim djelom radili tankere, istaknuo je predsjednik Uprave 3. maja Tomislav Prpić.
Vrijednost broda je nešto više od 60 milijuna dolara, a njemačka će tvrtka za tu cijenu u lipnju dobiti brod s 11 paluba na koje stane 4 tisuće i 900 automobila.
– Nije se bilo teško odlučiti za 3. maj. Hrvatska ima dugu tradiciju izgradnje brodova za prijevoz automobila. Željeli smo graditi u europskom brodogradilištu, a iako 3. maj nije do sada radio ovakve brodove, radila je tvrtka s kojom dobro surađuje – pulski Uljanik. Dakle, stručnjaci znaju ovdje kako graditi ovu vrstu brodova, a kako je 3. maj gradio i kemijske tankere, nije bilo nikakvog rizika zbog kojeg ne bismo ovdje gradili svoje brodove rekao je član Uprave NSC Hamburg Roberto Echevarria.
Tako će 3. maj u ovoj godini obilježiti narančasta boja. Svi njemački car carrieri biti će u toj boji, a na danas porinutom brodu čak je 250 tisuća četvornih metara površine premazano narančastom. Nakon porinuća položena je i kobilica za novi brod, a u vrijeme kada bude gotov, prvi će nosač već prevoziti automobile između Japana, Koreje i Južne Amerike.
 
 
Autor: Igor Rivetti