OGLAS

Srezane i prigradske linije Autotroleja, kronično nedostaje vozača: Početna plaća 1400 eura

Ponedjeljak,novi radni tjedan, a s njim i još manje polazaka Autotroleja.
Danas smo bili primorani srezati vozni red na prigradskim linijama, rekla je Kristina Prijić, glasnogovornica Autotroleja.

Reducirani vozni red stupio je na snagu prije 3 mjeseca točnije 14. veljače. Broj dnevnih vožnji od tada je u stalnom padu.
Primjerice na gradskim linijama on je u tom trenutku obuhvaćao nekih 960 polazaka, danas zbog nedostatka vozača to je nekih 140 polazaka manje u odnosu na taj vozni red koji bi trebao biti realiziran, objašnjava Prijić.
Samo tijekom vikenda tri su vozača završila na bolovanju.
Tako da su nam automatizmom fale te tri smjene koje oni voze, a u prigradu je situacija nešto drugačija s obzirom da to vozilo nije cijeli dan na istoj liniji nego su padom jedne smjene obuhvaćene različite linije jer to vozilo ide npr. i za Kastav i za Čavle i za Bakar, ističe Prijić.
Sindikalisti poručuju situacija je vrlo kritična i alarmantna.
Mateo Mavrić, predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotroleja ističe da se dogodilo ono na što su upozoravali zadnjih pola godine, a to je nedostatak od otprilike 30-tak vozača koji su morali iskoristiti stare godišnje, još otprilike njih stotinjak nije iskoristilo.
A oni koji rade ističe Mavrić pod stalnim su stresom.
Da im putnici prilaze,deru se, prijete, viču, a opet kažem vozači tu nisu ništa krivi nego jednosatavno takva je situacija vozača nema na tržištu rada, dodaje Mavrić.
Danas je i službeno potpisan novi kolektivni ugovor, plaće su vozačima porasle 200 do 400 eura. Vozač je imao prosječnu plaću 1300 eura, sada će biti od 1500 do 2000 eura opet ponavljam ovisno o dodacima na plaću, radnom stažu i poreznoj olakšici. Neki početnik sutra se zaposli 1500 eura bi mogao imat? Nekih 1400 eura sigurno, kaže Mavrić.
U Autotroleju su trenutno zaposlena 242 vozača. Na bolovanju ili na godišnjem trenutno je njih 65. Stoga i idućih dana rezat će se oni polasci koji nisu neophodni.
Prema trenutnoj situaciji nažalost moramo tako nastaviti i dalje tako da ovim putem apeliram na sve putnike da pogledaju obavijest kako na web tako i na facebook stranici i informiraju se o polascima koji neće bit realizirani odnosno na koje polaske mogu računati, poručuju iz Autotroleja.
A polazaka na koje građani mogu računati, iz dana u dan, tako je sve manje.
Strpljenja, strpljenja i puno razumijevanja, nisu vozači krivi za ovu situaciju, netko je drugi kriv, a znamo tko, tko odlučuje o svemu tome, kaže Mavrić.
U četiri godine iz Autotroleja je otišlo 80 vozača. Možda ovo povećanje plaća ipak privuče nove zaposlenike.
U odnosu na Split i Zet Zagreb imamo najveću plaću, imamo veću plaću od njih, najjači smo u Hrvatskoj po tom pitanju, zaključio je Mavrić.