Uspjeh riječkih studenata: Stižu nagrade za izgradnju solarnog plovila Delta one

Za dizajn i gradnju plovila Delta one riječki tim sa Tehničkog fakulteta osvoji šesto mjesto i posebnu nagradu žirija za timski rad i srčanost na međunarodnom natjecanju solarnih plovila u Monacu.Dio tima bili su inženjeri Ljubomir Pozder i Petar Topljak kao mentori, inženjeri Petar Supin i Domagoj Štefan, te studenti (budući inženjeri) Stefano Beaković, Damir Lukšić, Diego Tumara, Martin Nikolla i Ivan Sladonja. Projektu su svojim volonterskim radom i potporom pomogli i Vinko Grubišić, Dario Vukas, inženjerka Kunigunda Brnabić, Marko Aničić, inženjer Damir Edward Katkhuda i dr. sc. Srđan Žuškin.

Mali riječki tim Adria Hydrofoil Solar Boat sačinjen od inženjera strojarstva i brodogradnje te studenata - budućih inženjera raznih struka posljednjih je godinu dana, gotovo ispod radara, stvarao električno plovilo koje dobiva energiju iz fotonaponskih ćelija. Svrha ovog plovila je natjecateljskog tipa, te je istu i ostvarilo sudjelovanjem na prestižnom natjecanju Monaco Energy Boat Challenge 2021. MCEBC je međunarodno natjecanje koje organizira Yacht Club De Monaco, pod pokroviteljstvom Princa Alberta II. Natjecanje je otvoreno za javnost, a okuplja timove iz cijelog svijeta koji se projektiraju, grade i utrkuju se svojim plovilima u tri različite klase: Energy, Solar i Open. Naš tim je svojim plovilom Delta One sudjelovao u klasi Solar, te je postigao odlično 6. mjesto u ukupnom poretku i posebnu nagradu sudačkog žirija za timski rad i srčanost, što je zadovoljavajuće obzirom na niže rangirane timove od nas koji raspolažu i do 50 puta većim budžetima.

Natjecanje je započelo detaljnim tehničkim pregledima plovila kojima se utvrđivalo odgovaraju li plovila strogim pravilima organizacije, pri čemu se naš tim posebno istaknuo svojim radom i snalažljivošću. U kratkom smo roku uspješno prilagodili plovilo prema naputcima tehničkih inspektora čime nam se omogućilo samo sudjelovanje na utrkama. Po završetku tehničkih pregleda, odvozili smo četiri plova: kvalifikacijsku utrku u kojoj smo osvojili 4. mjesto, utrku izdržljivosti koju smo završili na 5. mjestu, slalom sa solidnim 7. mjestom, utrku ubrzanja na odličnom 3. sa maksimalnom brzinom na izrazito valovitom moru od 11.65 čvorova te finalnu utrku na 5. mjestu. Prezentacijom na Tech Talks-u smo svoj projekt predstavili s tehničke i financijske strane te time zaradili simpatije ostalih natjecatelja i sudačkog žirija.

 

Kompletan dizajn, kao i izgradnja samog plovila napravljeni su u potpunosti od strane članova tima. Plovilo je izgrađeno koristeći napredne kompozitne materijale (karbonska i staklena vlakna, jezgra od recikliranog PET-a). Ovime se postigla mala masa ali visoka čvrstoća trupa koji se dokazao na valovima otvorenog Mediterana ispred monaške luke. Baterijski paket koji se sastoji od 182 litij-željezo-fosfatne ćelije kao i čitavo ožičenje solarnih panela, motora, baterijskog paketa i plovila je također izrađeno samostalno od strane članova tima.

Dio tima bili su inženjeri Ljubomir Pozder i Petar Topljak kao mentori, inženjeri Petar Supin i Domagoj Štefan, te studenti (budući inženjeri) Stefano Beaković, Damir Lukšić, Diego Tumara, Martin Nikolla i Ivan Sladonja. Projektu su svojim volonterskim radom i potporom pomogli i Vinko Grubišić, Dario Vukas, inženjerka Kunigunda Brnabić, Marko Aničić, inženjer Damir Edward Katkhuda i dr. sc. Srđan Žuškin. Svi ovi rezultati ne bi bili mogući bez potpore naših sponzora i donatora.

Tim djeluje u sklopu riječke udruge UPTZ (Udruga Primijenjenih Tehničkih Znanosti) koja je osnovana 2018. godine, a iza sebe već ima kontinuitet s nekoliko trofeja sa različitih međunarodnih natjecanja u izradi električnih plovila (Hydrocontest 2018. 3. mjesto, Hydrocontest X 2019. s dva 1. mjesta)

UPTZ je udruga koja se bavi promocijom tehničkih znanosti, edukacijom i izradom projekata. Kroz rad i sudjelovanje, članovima se omogućuje primjena i stjecanje novih znanja i vještina na područjima tehničke struke.

Svi projekti udruge se baziraju na suvremenim tehnologijama i pristupu rješavanja problema, naglašavajući važnost zaštite okoliša i inženjerske etike. Rad u udruzi je volonterskog karaktera, a projekti se financiraju iz članarina, privatnih sponzorstava i donacija te kroz apliciranje na natječaje.

 

Specifikacije plovila : Delta One

Dužina: 7,15 m

Širina: 1,25 m

Visina: 0,55 m

Materijal izrade: staklena i karbonska vlakna, epoksidna smola, EPS i jezgra od recikliranog PET-a

Pogon: vanbrodski 6 kW – 10 KS električni motor

Baterijski paket: 1,5 kWh, 48 V (LiFePo4 ćelije)

Solarni paneli: 5,8 m2 fotonaponskih ćelija

Brzina: max 14.5 čvorova

 

Kategorija