Simboličnim zvukom sirene i ekslozijom mine označeno je probijanje posljednjeg metra druge cijevi tunela Učka. Tako su se u novoj cijevi tunela, danas kao i davne 1978. godine simbolično susreli radnici s kvarnerske i istarske strane gradilišta.



Riječ je o najvećoj infrastrukturnoj investiciji u Hrvatskoj i velikom građevinskom podhvatu na gradnji još jedne cijevi tunela s dvije trake u duljini od 5,6 kilometara. U dvije godine utrošeno je tisuću tona tekućeg eksploziva, 3 tisuće tona čelika, 1,3 milijuna tona iskopanog materijala. Nova cijev tunela omogućit će veću protočnost, ali i sigurnost prometa gradnjom 24 izlaza za nuždu.


Za dvije i pol godine spojit će se tako Bina Istra s Hrvatskim autocestama u Matuljima u punom profilu. A dovršetkom svih investicija putnik će iz Zagreba do Pule putovati samo 2 i pol sata.Gradnja druge cijevi tunela bila je zahtjevna zbog brojnih izazova, od pandemije do inflacije i nedostatka radnika, ali dovršena će biti, kažu, bez dodatnih troškova i kašnjenja.

Četiri stotine radnika Buik Ti Pija, francuske tvrtke odnosno glavnog izvođača radova ujedno i većinskog vlasnika Bina Istre, radil je danonoćnno, u tri smjene. A unatoč miniranjima, promet se tunelom kojim dnevno prođe prosječno 19 tisuća vbozila, ljeti i do 18 tisuća, nije prekidao.