OGLAS

Produženje potpora za očuvanje radnih mjesta ključno za opstanak turističkih agencija

fantasy-3502188_1920

 

Turističke agencije važna su karika turističke industrije. Veliki broj putnika na svoja putovanja odlazi upravo u organizaciji turističkih agencija te one imaju veliku ulogu u turističkim kretanjima i ostvarenim rezultatima. Pandemija koronavirusa je agencijama „oduzela“ svrhu postojanja te se nalaze u iznimno teškoj situaciji. Dok je s jedne strane turistički promet u potpunosti stao, priljev na poslovne račune turističkih agencija ravan nuli a strah kočnica svih budućih planova, s druge strane je na njima sva odgovornost prema putnicima“, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

 

UHPA je pozdravila donošenje mjera pomoći gospodarstvu jer su iste u velikoj većini odražavale i naše prijedloge upućene Ministarstvu turizma i Vladi RH. Međutim, produženje trajanja istih je od iznimne važnosti za opstanak turističkih agencija i zadržavanje radnih mjesta.

 

Iako je uslijed popuštanja mjera turističkim agencijama omogućen rad i otvaranje poslovnica, većina kolega se s pravom pita za koga će raditi i kome će pružati svoje usluge. Za razliku od drugih uslužnih djelatnosti kojima je omogućen rad i koje su u mogućnosti ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja, turističke agencije to, prema našim optimističnim procjenama, neće biti u mogućnosti do ljeta 2021. i zato je od iznimne važnosti da se mjera potpora za očuvanje radnih mjesta nastavi po isteku planirana tri mjeseca. Smatramo da turističke agencije svakako moraju biti uključene u nove mjere sufinanciranja jer je to jedini način da, kad dođe to bolje sutra koje svi čekamo, budemo sigurni da će imati tko dovesti goste i organizirati im putovanje“, naglašava Fain.

 

Očuvanje radnih mjesta glavni je ali ne i jedini problem s kojim se turističke agencije susreću te UHPA i dalje inzistira na otpisu svih javnih davanja kao i na odgodi kredita i leasinga bez dodatnih naknada.

 

Primjenom moratorija banke i leasing kuće nisu se odrekle svojih naknada što mjesečno kod pojedinih agencija doseže iznos od 10.000 kn naknade leasing kućama te čak do 50.000,00 kn bankama.

 

U situaciji kad svjetska ekonomija ide silaznom putanjom jasno je da će se ljudi prvo odreći putovanja, posebice jer su trenutno diljem svijeta na (prisilnom) godišnjem odmoru. Kad sve ovo stane, svima će primarni cilj biti spašavanje ekonomije i radnih mjesta. Izostanak podrške i mjera potpore će nažalost za mnoge turističke agencije značiti i prestanak rada.“ zaključuje Fain.