U Hotelu Hilton Costabella Beach Resort & Spa proglašene su Riječke gastronomske luke za 2024. godinu.
Propisane kriterije ispunilo je 37 restorana za 64 titule Riječkih gastronomskih luka koje su im dodijeljene u 10 kategorija: Luke lokalnih namirnica; Ribarske luke; Veganske luke; Barbeque luke; Poslovne luke; Romantične luke; Obiteljske luke; Luke za vinske entuzijaste; Luke posebnosti i Luke okusa drugih zemalja.
„Riječke gastronomske luke predstavljaju koncept koji se pokazao kao prirodni nastavak razvoja Rijeke kao urbane turističke destinacije, uz posebno isticanje kvalitetne i široko prepoznatljive riječke ugostiteljske ponude, koja iz godine u godinu obuhvaća sve više globalnih gastronomskih trendova, ali i neizostavnih lokalnih specijaliteta, koji sve većem broju gostiju pričaju bogatu priču o povijesti i tradiciji ovog kraja. Za sve to, uvelike su zaslužni upravo današnji dobitnici priznanja, ali i svi oni, koji zajedno s nama stvaraju, ili kuhaju, priču našeg grada. Zato čestitam našim gastronomskim lukama na priznanjima te svakako pozivam sve Riječanke i Riječane, kao i sve naąe goste i posjetitelje, da po svom guštu zaplove ovim riječkim gastro lukama“- izjavio je gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović.
„Današnjom dodjelom priznanja potvrdila se kvaliteta ponude i pružanje usluga svih ugostiteljskih objekata okupljenih u projekt Riječkih gastronomskih luka, koji su to i dokazali ispunjavanjem niza uvjeta i time zaslužili titule nekih od gastronomskih luka za 2024. godinu. Projekt Riječke gastronomske luke osvojio je nacionalnu godišnju nagradu Simply the Best, posebno priznanje za kreativnost, inovativnost, razvoj i unapređenje turističke ponude destinacije, čime se potvrdio kontinuirani rad Turističke zajednice grada Rijeke zajedno s partnerima u destinaciji, kojim se konstantno radi na poboljšanju i unapređenju turističke ponude s naglaskom na enogastronomiju. Kvarner 2026. postaje Europska prijestolnica gastronomije, a u svrhu što kvalitetnije pripreme za nadolazeću kandidaturu, kroz prijavu za Riječke gastronomske luke proveli smo anketu među ugostiteljima o prisutnosti lokalnih jela i namirnica u njihovoj svakodnevnoj ponudi. Izuzetno nas veseli veliki interes ugostitelja za promociju našeg kraja kroz lokalna jela te ćemo u skladu s time razvijati i brojne planirane marketinške aktivnosti. Tendencija projekta bila je da gosti, domaći i strani, prilikom dolaska u destinaciju, na temelju vlastitih preferencija i životnih stilova odaberu željene objekte iz bogate ugostiteljske ponude, u čemu smo i uspjeli te se ovim putem želim zahvaliti ugostiteljskim objektima koji su već treću godinu s nama, ali i onima koji su prepoznali kvalitetu projekta i pridružili nam se ove godine kao partneri. Projekt Riječkih gastronomskih luka promovira se tijekom cijele godine kroz brojne marketinške aktivnosti koje radimo ili samostalno ili u suradnji s Hrvatskom turističkoj zajednicom i Turističkom zajednicom Kvarnera. Projektom Riječkih gastronomskih luka zasigurno se stvara kvalitetnija ponuda u destinaciji i razvija turizam kao integralni dio razvojnog koncepta grada te svakako prezentira Rijeka kao poželjna cjelogodišnja turistička destinacija. Još jednom čestitke svim ugostiteljskim objektima koji su ponosni dobitnici oznake Riječke gastronomske luke za 2024. godinu te im ľelim puno uspjeha u radu, kako u nadolazećoj sezoni tako i tijekom cijele godine“- izjavio je direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa.
„U 2022. godini 25 riječkih restorana dobilo je titule 39 luka, a u 2023. godini proglasili smo 55 luka u 36 ugostiteljskih objekata. Ove godine imamo 64 Riječke gastronomske luke u 37 restorana. Od luka kojima raste broj, posebno veseli rast broja luka lokalnih namirnica, porast broja luka za vinske entuzijaste, porast broja objekata koji nude najmanje 7 jela za vegane te porast obiteljskih luka. Porast obiteljskih luka konkretno znači da je još nekoliko riječkih restorana opremilo kutke s dječjim igrama, ukomponiralo u svoje prostore stolove za presvlačenje beba te su prilagodili ponudu i najmlađim gostima. Luke posebnosti pak svojom originalnošću kreiraju nove atmosfere i gastronomske doživljaje. Iza svake nove titule luke stoji sadržaj namijenjen nekoj od kategorija gostiju. S tematskim ponudama luka, raste ponuda našeg grada i zadovoljstvo gostiju koji mogu lakše pronaći mjesta prema svojim specifičnim željama, potrebama i guštima. Čestitke svim našim lukama, a naše sugrađane i goste pozivam da se usidre u luci koja im najbolje odgovara“- izjavila je Karin Mimica, inicijatorica i voditeljica projekta.
Projekt Riječke gastronomske luke pokrenut je 2022. godine s ciljem povezivanja ugostiteljskih objekata u zajedničku priču s marketinškim potencijalom, izgradnje gastronomskog brenda u sklopu brenda grada Rijeke kao lučkog grada, podrške u profiliranju ugostiteljskih objekata s ciljem dizanja ukupne kvalitete i prepoznatljivosti ponude destinacije te edukacija za ugostitelje o novim trendovima u ugostiteljskoj ponudi. Provodi ga Turistička zajednica grada Rijeke u suradnji s riječkom tvrtkom Abisal, Gastronaut.