Posljednje dvije STS dizalice stigle su na Rijeka Gateway terminal čime je kompletirana ključna oprema na terminalu. Prve dvije velike obalne dizalice stigle su lani u listopadu. “Današnji dan obilježava važnu prekretnicu u projektu Rijeka Gateway. Ovo je posljednja dostava naših najnovijih Ship-to-shore dizalica koje su dostavljene iz Kine. Putovanje je trajalo gotovo 70 dana”, rekao je Peter Corfitsen, generalni direktor Rijeka Gateway. Iskrcavanje prve dizalice krenut će sutra, a iskrcavanje druge očekuje se u četvrtak, 20. veljače. “Naš terminal nije samo jedan od najvećih I najmodernijih u ovom djelu Europe, on je ujedno i najodrživiji. Čak 95 posto opreme na našem terminalu je električno I napajano je isključivo iz obnovljivih izvora energije”, naglasila je Maja Borčić, komercijalna direktorica Rijeka Gateway. S tom mišlju, implementirana je i tehnologija za smanjenje buke, posebni sustavi upravljanja vodom kao i pametna rasvjeta koja smanjuje svjetlosno zagađenje. Svoj doprinos dali su i u očuvanje nasljeđa žena koje su svojim dostignućima zadužile Grad Rijeku. “Svaka od ovih dizalica, koja se nalazi ovdje iza nas, nazvana je po izvanrednim ženama koje su obilježile povijest Rijeke i okolice, a to su Antonija Reljac, Zora Matijević, Ada Felicerošić i Snježana Pejčić”, dodaje Borčić. Na projektu Rijeka Gateway već je zaposleno stotinjak osoba, a očekuje se da će nakon puštanja u pogon, na terminalu ukupno raditi 300 ljudi, te da će indirektno kroz privlačenje dodatnih investicija u Rijeku, zapravo stvoriti još puno više radnih mjesta. Iz Rijeka Gatewayja procjenjuju da su na 75 % dovršenosti projekta, a ono što još ostaje, kažu, su sučelja, testiranja te integracija svih dijelova u funkcionalnu cjelinu. Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka istaknuo je da je Rijeka, sa Koprom i Trstom, postala veliki pravac koji više nije samo alternativa sjevernoj Europi. Ono što će nas izdvojiti, kaže Vukorepa je to da će Rijeka će jedina moć istovremeno raditi dvije matice. Znači dva broda od 400 metara s brodovima recimo kapaciteta 20 tisuća TEU-a. Kraj prve faze, te početak rada Rijeka Gatewaya, očekuje se krajem godine. Saznajte više u video prilogu.


