Riječka rock-scena 60-ih kronološki je prvo, time i herojsko poglavlje hrvatskog rocka. Pa i ne samo njega. Zahvaljujući temeljima postavljenim koncem 50-ih, riječka scena prva je jugoslavenska, štoviše prva rock-scena tadašnjega socijalističkog dijela svijeta. Tu je otvoren prvi rock-klub (1957.), formiran prvi ju rock-sastav (1960.), skladane prve domaće autorske teme (1962.), tu je nastupio prvi britanski bend u socijalističkom dijelu svijeta (1960.).
No, vrijeme je pokazalo kako ta vrsta prednosti Rijeci nije pomogla, dapače. Oficijelnih diskografskih izdanja s potpisom riječkih izvođača toga vremena začuđujuće je malo, pa je do nas stiglo tek ponešto radova Sonora, Uragana, Eti Juvan, Grupe 777 i trija Neda, Miljenko i Dario. Dio studijskih snimaka netragom je zagubljen, što se npr. dogodilo sastavu Sinovi mora. Dobar dio imena s gradske scene nije ni pokušao tonski zabilježiti vlastito djelovanje, što je otežalo priređivački posao na upravo objavljenom izdanju „Riječki prvi val“.
Pa ipak, priča je sada u važnim poglavljima tu, zabilježena na trostrukom CD izdanju. Ono je zvučni nastavak monografije Velida Đekića „Red! River! Rock!“, koja o 60-ima govori riječju i fotografijama, a sada se o istoj dekadi govori onim što je glazbi ključno – tonovima.
Prvi CD pripada Uraganima, premijernoj jugoslavenskoj rock-formaciji, koja je krenula radom 1960. i imala sreću da objavila nekoliko zapaženih EP ploča i nesreću da do današnjeg dana ne doživi uobličavanje toga rada u albumskom formatu. Ovo izdanje ispravlja tu povijesnu nepravdu, pokazujući desetogodišnji evoluciju benda, dobrim dijelom zahvaljujući i skladbama snimljenim uživo. Te snimke mogu se doživjeti informacijom više, prilikom za uvid u izvođačke sposobnosti grupe na ključnom rockerskom terenu, tamo gdje se prolazi ili pada, oči u oči s publikom.
Drugi CD posvećen je folk-triju Neda, Miljenko i Dario, prvoj jugoslavenskoj formaciji tog usmjerenja. Na djelu je studijski snimljen materijal. Dio toga materijala je početkom 70-ih ugledao oficijelno izdavačko svjetlo u obliku nekoliko EP izdanja, ali se ponovio fatum Uragana – album se nije dočekalo. Kao kuriozum spomenimo kako je vjerojatno najveća uspješnica trija, skladba Mala iz III. b, našla put do diskografskog svjetla tek četiri desetljeća od svog pojavljivanja, dakle 2012. godine. A i to ne na nekom od izdanja riječkih glazbenika, nego na kompilacijskom albumu Drage Britvića, autora teksta skladbe.
Treći CD u izdanju naslovljen je „Gužva na plaubi“, prema hitu sastava Sonori „Fešta na palubi“. To je mjesto kolektivnog istrčavanja desetak izvođača na palubu riječkoga glazbenog broda. Nabrojimo ih: Eti Juvan, Sonori, Plave zvijezde, Bohemi, Tois, Henric III., 6. stepenica, Toccata in re, Nota Brevis i Grupa 777. Uvid u zvučni materijal svjedoči kako je gradska scena 60-ih imala raznovrsne žanrovske rukavce, inficirane soulom, power-popom, hard-rockom, jazz-rockom, psihodelijom i tko zna čime sve ne.
CD box „Riječki prvi val“ bogato je opremljen, uključuje knjižicu s uvodnim tekstom i mnoštvom popratnih informacija, a dizajniran je kao vizualna cjelina s monografijom „Red! River! Rock!“. Njegovi su izdavači KUD Baklje i Melody d.o.o., autor i urednik izdanja je Velid Đekić. Tehnička obrada snimaka rad je Andreja Baše i Roberta Funčića. U opremi su korištene fotografije Ante Škrobonje, Egona Hreljanovića, Petra Grabovca, Iztoka Žorža i nepoznatih autora. Likovno oblikovanje potpisuje Melina Mikulić.
Zadnje, ne i manje važno: izdanje „Riječki prvi val“, posvećeno gradskoj rock-glazbi 60-ih, priziva u misli izdanje, „Riječki novi val“, posvećeno gradskoj rock-glazbi 80-ih. Nije to slučajno. Spona dvaju naslova upućuje na dugu i čvrstu povijesnu vertikalu riječke rock-scene, što će reći upozorava na vrijednost njezina kontinuiteta. Jednostavno, generacijske poetike bile su različite, ali strast prema rocku – zajednička. (Velid Đekić)