Unatoč dobrim turističkim rezultatima agencije i dalje bilježe pad veći od 80%

sea-3746618_960_720

Iznimno dobri rezultati turističke sezone koje niti najveći optimisti među nama nisu mogli predvidjeti nisu, nažalost, bitno utjecali na poslovanje turističkih agencija. Dio agencija svoju ponudu i proizvode ne veže nužno uz turističku sezonu u Hrvatskoj jer u svojem portfoliu usluga imaju specifična putovanja i proizvode za određene tržišne niše kao što su, primjerice, kongresni turizam i školska putovanja čija realizacija nije usmjerena na ljetne mjesece te je ista ove godine izostala. Također, agencije koje se bave organizacijom putovanja hrvatskih gostiju u inozemstvo ili stranih gostiju po Hrvatskoj ove godine nisu bile u mogućnosti realizirati ugovorena putovanja uslijed zatvaranja granica i zabrane putovanja.

Turističke agencije su najgore prošle, anketa koju smo proveli među članicama sredinom kolovoza pokazuje kako agencije od početka pandemije bilježe kontinuirani pad prihoda a u posljednja 2 mjeseca je on veći od 80%. U prilog nam ne ide niti trenutna epidemiološka situacija te prema našim procjenama većina turističkih agencija nije u mogućnosti ostvariti promet ključan za očuvanje radnih mjesta i likvidnost poslovanja. “, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Svjesni činjenice da turistički sektor neće biti u mogućnosti održati svoje poslovne procese i poslovati bez daljnje podrške svih relevantnih dionika, UHPA je apelirala prema Vladi RH da se potpore za očuvanje radnih mjesta produže i za naredni period.

Posljednjih tjedana svjedočimo informacijama kako je turistička sezona premašila očekivanja te kako je ostvareno 50% prošlogodišnjeg prometa, te na valu dobrih vijesti zaboravljamo na probleme koji su i dalje prisutni jer turistički sektor je, ipak puno složeniji od samih rezultata ostvarenih dolazaka i noćenja, i uključuje razne dionike od kojih mnogi ne ovise isključivo o turističkoj sezoni. Tu prvenstveno mislim na turističke agencije od kojih većina, prema našim procjenama, neće biti u mogućnosti ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja prije ljeta 2021. godine“, naglašava Fain.

UHPA se uz produženje mjera za očuvanje radnih mjesta zalaže za rješavanje mnogih otvorenih pitanja s kojima se turističke agencije susreću. Od iznimne je važnosti što prije implementirati već postojeće sigurnosne protokole i kroz pametnu kampanju komunicirati kako je Hrvatska zemlja u kojoj se poštuju sve epidemiološke mjere, nose maske i poštuje propisana socijalna distance.

Turističke agencije kao bitan čimbenik turističke ponude u Hrvatskoj ne smiju biti izjednačene s ostalim dionicima u turizmu koji su uspjeli ostvariti rezultate u sezoni, a niti zaboravljene krajem glavne ljetne sezone. Potrebne su transparentne odluke koje će jasno komunicirati niz mjera i odluka kojima će se agencijama osigurati uvjeti za nastavak poslovanja i omogućiti povrat uplaćenih sredstava svim putnicima“, zaključuje Fain.