UVJET: PRIVATIZACIJA BEZ PRENAMJENE

Svi su složni: bez brodogradnje nema budućnosti

Svi su složni: bez brodogradnje nema budućnosti

– Restrukturiranje brodogradilišta kroz njihovu privatizaciju prihvatljivo je jedino ako Vlada ne dozvoli ulazak spekulativnom kapitalu, te ako se jasno definira strategija razvoja brodograđevne djelatnosti s daljnjim ulaganjem privatnog kapitala u tehnološku modernizaciju brodogradilišta – zaključak je to današnje sjednice o brodogradnji skupštine primorsko-goranske, Gradskog vijeća Grada Rijeke i Kraljevice, te vijeća Općine Kostrena.
– Europska unija je zbog loših iskustava sa procesima sanacije brodogradilišta u Italiji i Poljskoj postavila stroge uvjete restrukturiranja hrvatske brodogradnje i mi ih pokušavamo ublažiti. Činjenica je da će vjerojatno u nekom brodogradilištu biti viška zaposlenih. Stoga, nemojte mi govoriti o brojkama s njima liježem i njih sanjam – naglasio je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Damir Polančec.
No, naglašavam kako su upravo prostorni i generalno urbanistički planovi gradova i županija prepreka ulasku kapitala koji bi prenamjenio djelatnost Brodogradilišta – potvrdio je zaključke gradske i županijske skupštine ministar Polančec.
I dok javnost kontinentalne Hrvatske često brodogradnju percipira kao kroničnog gubitaša ovisnog o državnom proračunu, Istra, Hrvatsko primorje i Dalmacija ne mogu zamisliti svoju budućnost bez brodogradilišta. Hrvatska bi izgubila 15% nacionalnog izvoza, 12 milijardi kuna nacionale potrošnje, 1,3 milijardi kuna prihoda državnog proračuna ali i 1,2 milijarde kuna proračunskih rashoda – naglasio je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina.
Na skupu su sudjelovali predstavnici nadzornih odbora uprava i sindikata brodogradilišta 3. Maj i Kraljevica, složni u jednom: brodogradilišta treba sačuvati i upravo jučerašnje potpisivanje četiri broda Tankerske plovidbe u knjigu narudžbi 3. Maja najbolji su način kako to učiniti.
– Ne smije biti dileme između brodogradnje i Europske unije, ne smije nas se dovoditi u situaciju da biramo između brodogradnje i Europske unije – kazao je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Privatizacija hrvatskih brodogradilišta mora biti okončana do 30. rujna 2009., što je barem za sada jedina sigurna stvar u procesu restrukturiranja hrvatske brodogradnje prema Europskoj uniji.