Crikvenica: U mjesec dana dežurni telefon zazvonio 550 puta

Na telefonu otvorenim 24 sata najviše se tražilo informacije, od dostave plina do radnog vremena reciklažnog dvorišta, te pomoć za kupovinu i dostavu lijekova

U mjesec dana besplatni dežurni telefon Grada Crikvenice 0800 2999 ustrojen zbog pandemije korone nazvalo je 550 ljudi koji su tražili pomoć, podršku ili samo razgovor i riječi podrške.

 

U tih mjesec dana, od 0-24 sata, s druge strane slušalice je djelatnica Eko-Murvice Višnja Smoljan.

"Ljudi najviše traže informacije i pomoć. Zanima ih kako funkcionira dostava plina, dostava novina, kako radi reciklažno dvorište. Čim se donese neka nova odluka, ljudi zovu i provjeravaju jesu li dobro shvatili. Jako puno upita je bilo oko propusnica. Kad ljudi nazovu, ne pitamo odakle stiže poziv. Cilj je pomoći. Jako je puno Zagrepčana došlo koji su također zvali na telefon. Ima i poziva kojima se traži psihološka pomoć. Zna se desiti u noći. Pred neki dan sam pričala sa ženom od 1,30 do 2,30 sati koju je uhvatila kriza zbog izoliranosti. Tražila je psihološku pomoć. Nisam je u tom trenutku imala gdje uputiti, nisam psiholog, no popričale smo i osjetila sam da je žena bila zadovoljnija i smirenija. Kako situacija ide prema normali, ipak su malo splasnuli pozivi", priča Smoljan.

Velik broj poziva odnosi se na molbu za kupovinu i dostavu lijekova.

"Stariji se boje ići u trgovine. Nastojimo sve obaviti u istom danu, do 17 sati dok rade trgovine i apoteke. Ako je riječ o dostavi lijekova, nije potrebno unaprijed platiti. Ljudi plate kad donesemo lijek na adresu. Kod podizanja lijekova moramo imati broj osiguranika. Nije jednostavno. Izgubi se dosta vremena. Znaju naši dežurni čekati 45 minuta u redu za lijek, a onda se ispostavi da liječnik još nije proslijedio lijek, pa opet čekaj 45 minuta.

Kad je u pitanju kupovina, odemo kući po popis i novce. Ima korisnika koji našim djelatnicima daju svoju karticu, imaju povjerenje. Nije bilo nikakvih problema. Nastojimo spojiti kupnju, ako su dvije-tri narudžbe, da se gubi što manje vremena. Često se moli pomoć oko plaćanja računa. Ode se po račune, plati se račune", objašnjava Smoljan.

Na teren, u kupovinu i po lijekove, izlaze djelatnici Eko-Murvice od 8-18 sati. Na usluzi sugrađanima su Danijel Kvenić, Branimir Vidas i Ivo Rumora.

"Dečki sve obavljaju. Jako uspješno i na zadovoljstvo ljudi koji su zvali. Jave se korisnici usluge povratno i zahvale. Znaju biti oduševljeni ljubaznošću i brzinom".

Dosta je molbi za pomoć u hrani. Takvi pozivi se prosljeđuju u Grad Crikvenicu. Ukoliko se traži prijevoz, ljude se usmjerava na gradsku ustanovu Pomoć u kući.

"Dogovori se termin i ljude odveze u poštu, banku. Puno se prevozilo ljudi zbog podizanja penzija.

 

Telefon je otkrio kome treba pomoć

Zadovoljni smo što je telefon zaživio, što se pokazalo opravdanim i korisnim njegovo otvaranje. Osim što se pokazao efikasnim kod nabave namjernica, lijekova, plaćanje računa, pomogao je da dođemo do onih kojima je u ovim trenucima pomoć bila potrebna. Naime, javljali su nam se ljudi koji su ostali bez posla, bez primanja, a samim time i bez mogućnosti nabavke osnovnih potrepština. Kroz pomoć grada, u vidu jednokratne pomoći, olakšali smo im tešku situaciju u kojoj su se našli, ističe zamjenica gradonačelnika Ivona Matošić Gašparović.