Digitalni marketing i učinkovitost influencera

Kakav vam je influencer potreban kako biste maksimalno profitirali, ako se odlučite na ovu vrstu digitalnog marketinga? Nije dovoljno samo angažirati influencera s puno pratitelja, već je potrebno odabrati onu osobu koju ima najveći utjecaj na vašu ciljanu skupinu gostiju.

Vjerojatno ste već čuli onu: učinak tradicionalnog marketinga se teško može izmjeriti, digitalni je posve mjerljiv. Jednako tako, sve veći broj turističkih subjekata poseže za marketingom koji više ne uključuje klasično online oglašavanje, već to rade putem utjecajnih korisnika, tzv. influencera koji preporučuju određene destinacije, objekte, usluge i proizvode onima koji ih vole i prate.

No, kako točno znati koliko je influencer učinkovit? Je li to ona osoba koja ima najviše pratitelja na Instagramu ili možda netko tko ih ima manje, ali su mu korisnici iz odgovarajuće ciljane skupine? Je li bolje angažirati tinejdžericu s 300.000 pratitelja, djevojku koja voli zabavu s 30.000 pratitelja, ženu koja voli putovanja s 15.000 pratitelja ili pak mamu sa „samo“ 5 – 10.000 pratitelja? Jedinstvenog odgovora na to nema. Ovisi sve jeste li primjerice obiteljski hotel, hotel s wellnessom ili možda hotel za millennialse.

Ako ste objekt na Pagu blizu Zrća, vjerojatno vam više odgovaraju otkačeni influenceri koji mogu promovirati boravak za sve druge željne zabave. Dobar primjer promocije je hotel Pharos na Hvaru. Za promociju hotela prilagođenog potrebama mladih pozvano je niz stranih i domaćih influencera da koriste njihove usluge i pohvale se svojim mnogobrojnim pratiteljima. Ella Dvornik je primjerice tada promovirala objekt i Britancima i Hrvatima.

Prije nego što krenete u bilo koju vrstu digitalnog marketinga, važno je znati kakve goste želite i koje su njihove navike i preferencije te kako ćete im se obratiti. Jedino u tom slučaju će marketing biti učinkovit.

Imate li ponudu za obitelji s djecom, možda vam super popularna tinejdžerica nije najbolji odabir. Ako imate hotel u Baški na Krku, mama bi mogla biti odličan izbor. Baška je poznata kao idealno mjesto za obiteljski odmor zbog velike prekrasne plaže i vodenih sportova, stoga budite fokusirani na potrebe obitelji. Mama influencerica koja ima jedno ili više djece puno će bolje promovirati vaš hotel svojoj uskoj niši pratitelja, nego da angažirate neku slavnu osobu koja nema djece ili je poznata po luksuznim putovanjima. Obitelji s djecom više će zanimati aktivnosti koje imate u hotelu i na samoj destinaciji, nego što je mama odjenula za plažu. Hotel Amarin iz Rovinja je odmah po otvaranju posjetila otkačena mama Ida Prester koja je na direktan način zajedno sa svojom djecom isprobala sve što nude.

Angažirajte više influencera i mjerite njihov učinak na dva načina:

  • dajte im jedinstveni promo kôd i mjerite broj iskorištenih kôdova,
  • dajte jedinstveni refferal link preko kojega drugi mogu rezervirati vaše usluge te pratite otkuda stiže promet prema vašoj web stranici.

 

Likeovi ne znače previše. Da, vidljivost je bitna, posebice ako ste novi objekt i trebate brzo i učinkovito razglasiti da postojite. Možda će se posjete tog dana prema vašoj stranici povećati, no ako nisu rezultirale upitom ili prodajom, teško ćete kasnije moći pratiti stvarni učinak influencera makar ti ljudi došli ponovno na vašu stranicu za mjesec-dva-tri kada im bude trebala vaša usluga i tada je kupili. Jednostavno nećete znati da je to zbog njih.

Autor: Barbara Slade Jagodić
marketing manager
hicroatia.com

 

Kategorija