Krajem rujna prema Omišlju iz kineskog brodogradilišta kreće plutajući LNG terminal

Pri kraju su radovi na konverziji LNG tankera Golar Viking u plovilo za skladištenje plina odnosno u plutajući LNG terminal. Brod dobiva i novo ime LNG Croatia, koje je već ispisano u kineskom brodogradilištu Huaron-Dadong. Krajem mjeseca brod i kreće na plovidbu prema Omišlju gdje bi trebao biti u drugoj polovici listopada. Nakon toga u studenom slijedi i probni rad dok će u pun pogon LNG terminal biti pušten u prvom danu 2021. godine. 

Kapacitet LNG Croatia je 2,6 milijardi kubičnih metara ukapljenog prirodnog plina godišnje. Ukupna vrijednost izgradnje je 233 milijuna eura, od čega je nešto više od 101 milijun eura osigurano iz bespovratnih sredstava Instrumenta za povezivanje Europe. 

U Omišlju su u tijeku  radovi na upravnoj zgradi, opremanje objekata strojarskom i elektroenergetskom opremom te radovi na produbljivanju morskog dna, uz postavljanje ostale opreme terminala, a sve bi trebalo biti gotovo u planiranim rokovima.

Popunjenost LNG terminala u prvoj godini je ukupno 1,878 milijardi kubika, a u iduće dvije godine je zakupljeno ukupno 2,54 milijarde kubika, što znači da u tom razdoblju godine nema više slobodnih kapaciteta za zakup.

 

 

Kategorija