OGLAS

Turizam u doba korone

Scenarij koji nam se događa sve nas je zatekao nespremne. Nova situacija traži prilagodbe, brze mjere i učinkovitost kako bi se bar ponešto spasilo od sezone koja je trebala biti najbolja. U razgovoru s poduzetnicima, iznajmljivačima i hotelijerima saznali smo što poduzimaju, što očekuju i predviđaju, kako se prilagođavaju novonastalim uvjetima te gdje su prilike i prednosti kada situacija krene prema boljem

korona-svijet-740x493

Da vam je početkom godine netko rekao da će za Uskrs biti ovakva situacija, vjerojatno biste mu rekli da je to nemoguće. No, događa se. Događa se svima, i svi pokušavaju pronaći rješenja, biti u niskom startu kada sezona krene.

Što se zapravo događa na terenu? Kako saznajemo od turističkih agencija, obiteljskog smještaja te vodećih hrvatskih hotelskih kompanija, proljetna putovanja se prebacuju za rujan, dok se godišnji odmori za srpanj i kolovoz još uvijek ne otkazuju, ili se otkazuju u manjoj mjeri.

Svi zapravo očekuju najbolji scenarij, gdje bi oporavak trebao krenuti u prvoj polovici srpnja. Time bi se dobila prilika za spas barem dijela sezone, te sigurniji ulazak 2021. godinu.

Velike hotelske kompanije planiraju da bi u srpnju i kolovozu popunjenost bila 50 do 60%, s čime bi većina njih bila zadovoljna. Kako kažu, velik je trud uložen u pregovore s agencijama pa bilježe manje otkaze, a većina grupa koje su trebale doći na proljeće, prebačene su na jesenske termine.

U povoljnijem su položaju oni hoteli koji imaju izdvojene apartmane gdje gosti ne moraju biti u kontaktu s drugima. Jedna od mjera koja se uvodi je i smanjivanje kapacitete restorana kako bi se mogao poštovati predviđeni razmak od jednog metra. Pojedini hoteli razmišljaju da se i doručak poslužuje najvećim dijelom u sobama, kako bi se i u tom segmentu dodatno povećala sigurnost gosta.

Ono što je svima primarno jest ulaganje u higijenu. Uređaji za dezinfekciju ruku na različitim punktovina, pojačano čišćenje zajedničkih prostora i soba nešto su u što se mora ulagati, jednako u hotelima, kao i u obiteljskom smještaju.

Obiteljski smještaj, manji obiteljski hoteli, objekti koji imaju izdvojene spa sadržaje ove godine imaju veliku priliku. Gosti će tražiti mjesta s manje ljudi i s privatnim sadržajima, pa je to i prilika za kampove koji raspolažu mobile homeovima. Činjenica je da je u mobile homeu svaki gost u izdvojenom objektu kao u vlastitoj kući. Tu ima potpunu privatnost i mir, što vjerojatno najbolje odgovara trenutnim uvjetima.

Istra i Kvarner vjerojatno će se bržeoporaviti zbog blizine emitivnih tržišta i mogućnosti da gost dođe na najsigurniji način – vlastitim automobilom. To bi moglo značajno utjecati na dužu posezonu.

Svi s kojima smo razgovarali kažu da upita u ovom trenutku ipak ima, da nije sve apsolutno stalo. No, treba voditi računa o tome da će sada sve trebati raditi drugačije i intenzivnije: od osmišljavanja ponude u kojoj je na prvome mjestu higijena, do marketinga i komunikacije koji će biti drugačiji. Budite inventivni, slušajte tržišta, i ponudite koliko je to moguće sigurnost, privatnost, i brigu.

U 2020. godini čini se da ćeu trenutnoj situaciji najviše profitirati obiteljski smještaj, ponajviše oni iznajmljivači koji su svoje objekte specijalizirali kao kuće za odmor.

U trenutku u kojem nitko u ništa nije siguran, a ponajmanje u to koliko će ovo sve zapravo trajati, ovo je trenutni pregled.

Nastaviti ćemo donositi novosti vezane za turizam te vijesti naših partnera koje će vam biti korisne za prilagođavanje vaše ponude, te vijesti iz emitivnih tržišta i kretanja. Želja nam je da se svi što brže oporavimo, i krenemo dalje uz turizam i za turizam!

Izvor: https://www.turizaminfo.hr/