OGLAS

U saboru izglasani voucheri za putovanja – spas za likvidnost turističkih agencija

Putnik ima i pravo ukoliko se odluči za povrat sredstava i ne želi iskoristiti ranije uplaćeno i rezervirano putovanje, po isteku 180 dana od dana prestanka posebnih okolnosti i na puni povrat uplaćenih sredstva u roku od 14 dana.“

podrziturizam-740x493

Uz paket drugih mjera usmjerenih na ublažavanje posljedica epidemije bolesti COVID-19 usvojene i izmjene Zakona o pružanju usluga u turizmu po hitnom postupku po kojima se turističkim agencijama omogućilo izdavanje vrijednosnih vouchera umjesto povrata putnicima za paket aranžmane. 

„Zahvalni smo Ministarstvu turizma, Vladi RH i Saboru na prihvaćanju naših prijedloga da se za neizvršene ugovore o putovanju u paket aranžmanu koji su se trebali dogoditi u ovim izvanrednim okolnostima, odnosno nakon 1. ožujka 2020. godine, omogući izdavanje vaučera. Putnik je u potpunosti zaštićen jer dobiva vrijednosni vaučer u iznosu uplaćenog koji može iskoristiti za drugo putovanje ili odgođeni termin putovanja po smirivanju situacije.“ Izjavio je predsjednik UHPA-e Tomislav Fain. Dodaje i da će vaučer biti pokriven već ugovorenom jamčevinom putničkih agencija za slučaj nesolventnosti. „Putnik ima i pravo ukoliko se odluči za povrat sredstava i ne želi iskoristiti ranije uplaćeno i rezervirano putovanje, po isteku 180 dana od dana prestanka posebnih okolnosti i na puni povrat uplaćenih sredstva u roku od 14 dana.“


OGLAS

OGLAS


Agencije, osim što je novi booking i priljev bilo kakvih sredstava u potpunom zastoju od veljače, nisu mogle ni do sredstava za već rezervirana putovanja jer je novac već proslijeđen drugima u lancu paketnog aranžmana poput aviokompanija i hotela. Isti su povrat agencijama omogućili većinom u obliku depozita, vaučera, odgodama termina a često i nikakav. Putničke agencije su ranije važećih odredbama Zakona u koji je bila prenesena EU Direktiva o paket i povezanim putnim aranžmanima, bile u nemoguće teškoj situaciji i prisiljene podnijeti teret krize same, i prije dodatne eskalacije u ostatku gospodarstva. Već u anketama HGK i UHPA kroz veljaču, stopiranjem školskih putovanja, kongresa, poslovnih putovanja, ograničenjima međunarodnih putovanja kao i dolazaka gostiju iz Azije i drugih tada žarišnih zemlja, njih 92 posto je osjetilo jake i srednje negativne posljedice na dugoročno poslovanje. Taj se utjecaj zatvaranjem svih granica i djelatnosti samo povećao posljednjih mjesec dana. Ujedno od 2061 registriranih tvrtki za djelatnost putničkih agencija i organizatora putovanja njih 99,3% spada u kategoriju malih ili mikro tvrtki te im ovakvi gubici predstavljaju enorman udarac na poslovanje, a kako se radi često o obiteljskim tvrtkama, to je direktno prihod cijelih njihovih obitelji.

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Udruženje putničkih agencija (UPA HGK) predstavljaju vodeća strukovna udruženja u turizmu koja zastupaju  interese preko 2000 registriranih tvrtki za djelatnost turističkih agencija i turoperatora i zapošljavaju skoro 6 i pol tisuća ljudi. 

 

Izvor: https://www.turizaminfo.hr/