U 3. maj stiže lim, a za njim i radnici s čekanja
Nakon što je proživljavao najteže mjesece u svojoj povijesti, 3. maj se polako vraća proizvodnji brodova. Stigao je toliko potreban materijal za gradnju brodova, a uskoro će se vratiti i radnici s čekanja.
Iz Češke i Makedonija na Kantridu je stiglo 1 500 tona lima, a još se u narednim tjednima očekuje oko 200 tisuće tona. Zahvaljujući tom limu radnici riječkog brodogradilišta više neće vrijeme provoditi na čekanju.
– U ovom trenutku imamo oko 370 trećemajaca na čekanju, do kraja mjeseca bi se trebalo vratiti njih oko 200, a sredinom 12 mjeseca potpuno svi – rekao je predsjednik Uprave 3. maja, Željko Starčević.
Posljednjih godinu dana 3. maj je poslovao bez kredita, a u prvih sedam mjeseci ostvarena je dobit iz poslovanja u iznosu od 60 milijuna kuna. Problem je, istaknuo je Starčević, što su samo kamate na kredite iz prijašnjih godina – 215 milijuna kuna. Uz to problem su i dugovanja koja 3. maj potražuje od dva brodovlasnika za tri broda.
– Ako pogledamo zbroj te dvije sume, 35 za Monte Carlo i 13 koje duguje Uljanik plovidba radi se o svoti od oko 50 milijuna dolara koje 3. maj potražuje za već urađeni posao – dodaje Starčević.
Tim novcem bio bi riješen kompletan dug prema dobavljačima i kooperantima, a ostalo bi i oko 90 milijuna kuna brodogradilištu. Uprava pokušava sve kako bi ugovorila nove brodove. Tako je izgledno da bi do kraja godine mogli ugovoriti dva manja broda za razvoz naftnih prerađevina za kupca izvan Europe.
Zahvaljujući racionalizaciji u poslovanju očekivani dug u ovoj godini smanjit će se sa 270 na 170 milijuna kuna. Starčević se osvrnuo i na drugi krug privatizacije, a kako je rekao, novi model bit će kvalitetniji i trebao bi privući kupce.